چرا نسخه پیسی از بازی GTA 6 معرفی نشده
راکستار در هفته گذشته اعلام کرد که بازی GTA 6 در سال 2025 برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس/اس منتشر خواهد شد. با این حال، تاکنون هیچ اطلاعاتی درباره نسخه پیسی این بازی منتشر نشده و منتظر می رود که با یک سال تاخیر نسبت به کنسول ها عرضه شود.
این مسئله باعث ایجاد سوالاتی درباره دلایل این تأخیر شده است. مایک یورک، عضو سابق استودیو راکستار که در طول سالهای 2012 تا 2017 در توسعه بازیهایی چون GTA V و Red Dead Redemption 2 شرکت داشته است، به این سوالات پاسخ داده است.
او معتقد است که تمام موضوع به اولویت های استودیو باز می گردد و میزان فروش بازی این اولویت را تعیین می کند. در گذشته، بیشتر فروش بازی ها در پلیاستیشن صورت میگرفت و این کنسول در اولویت راکستار قرار داشته است. به عنوان مثال، قبل از انتشار بازی GTA V، اعضای تیم بیشتر تمرکز خود را بر روی نسخه پلی استیشن 3 گذاشتند تا بهترین عملکرد و بدون مشکل را ارائه دهند و توسعه نسخه ایکس باکس 360 نیز همزمان با آن انجام می شد.
نسخه پیسی برای راکستار بیشتر در پس زمینه است و برای ساخت نسخه های کنسولی به کار میرود. همواره یک نسخه پیسی از بازی وجود دارد، اما بهینه نشده و فقط به نوعی برای تغذیه نسخه های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. زمانی که نسخه پلی استیشن عرضه میشود، توجه به نسخه پیسی میرود و تیم موظف به توسعهی آن شده و این فرصت فراهم میشود که با نسخه پیسی، آزادی عمل بیشتری داشته باشد.
با توجه به اینکه ساخت بازی برای پیسی با متغیر های زیادی همراه است و نیاز به تست های بیشتری دارد، راکستار برای توسعه ی آن به زمان بیشتری نیاز دارد. این توضیحات نشان دهنده این است که تأخیر نسخه پی سی به دلیل مراحل پیچیده تر توسعه و تست است که راکستار برای ارائهی یک تجربه بهینه تر در این پلتفرم انجام می دهد.