• xboxstore.net@gmail.com
  • 02144241107
  • ۰
    سبد خرید
      هیچ محصولی در سبد خرید وجود ندارد.
    ۰
    سبد خرید
      هیچ محصولی در سبد خرید وجود ندارد.

    تعداد زیادی بهبود در گرافیک و کیفیت بصری بازی GTA 6

    تعداد زیادی بهبود در گرافیک و کیفیت بصری بازی GTA 6

    بهبود بازی GTA 6

    بهبود بازی GTA 6 : راکستار گیمز (Rockstar Games) تاکنون اطلاعات زیادی از بازی بعدی خود، GTA 6، منتشر نکرده است. با این حال، در اطراف بازی بسیاری از گزارش‌ ها و شایعات در حال گردش هستند. با ایکس باکس استور همراه باشید.

    ماجرای افشای ناخوشایند در سال گذشته که به دنبال هک حساب یکی از توسعه‌ دهندگان شعبه تورنتوی راکستار (Rockstar Toronto) توسط گروه هکری به نام Lapsus$ رخ داد، به طرز عجیبی مقدار زیادی از اطلاعات مربوط به مورد انتظارترین بازی این دهه را فاش کرد. پس از ماه‌ ها کار و تحقیق و با استفاده از منابع قابل اعتماد، موفق به جمع آوری اطلاعات نسبت به بهبود‌ های فنی احتمالی که در GTA 6 به ویژه با توجه به تکامل موتور گرافیکی RAGE وجود خواهد داشت، شده‌ ایم.

    بازی GTA 6

    تکامل موتور بازی‌ سازی RAGE

    از زمان آغاز تولید، موتور پیشرفته بازی‌ سازی که با نام اختصاری RAGE تعریف می‌شود، در مسیر پیشرفت خود ادامه داده و به یکی از قدرتمندترین موتور ها در صنعت بازی‌ های ویدیویی تبدیل شده است.

    پیشرفت‌ های موتور از زمان Grand Theft Auto V: RAGE 7 (GTA V) : این نسخه تغییرات زیادی را به همراه داشته‌ است، از جمله بهبود موتور برنامه‌ نویسی، پشتیبانی از DirectX 11 و بهبود در مدیریت حافظه. با گذشت ۱۰ سال، هنوز هم یکی از مؤثر ترین نسخه‌ ها محسوب می‌شود.

    RAGE 8 (RDR 2): این نسخه تحولات مهمی را در دستیابی به هوش مصنوعی بهتر، مدیریت بهتر آب و هوا، ایجاد جلوه‌ های حجمی و پشتیبانی از APIهای DirectX 12 ارائه می‌ دهد. تعامل با NPC ها در این موتور به عنوان یکی از پیشرفت‌ های برجسته صنعت بازی‌ های ویدیویی شناخته می‌ شود.

    با در نظر گرفتن استفاده از نسخه ۹ موتور RAGE در GTA 6، می‌توان انتظار داشت که نسخه جدید در زمینه‌های زیر نیز نوآوری داشته باشد:

    1. بهبود‌ های در زمینه فیزیک بازی (مانند شبیه‌ سازی فیزیکی آب به صورت زمان واقعی، تغییر شکل بهتر وسایل نقلیه و غیره).
    2. مدیریت زمان به صورت واقعی‌ تر (اعمال تغییرات مرتبط با زمان در بازی، از جمله تغییرات در شرایط نوری در طول روز و شب).
    3. بهبود در کیفیت رندرینگ (از جمله ارتقاء تکسچرها، نورپردازی، استفاده از ابرهای حجمی و …).
    4. هوش مصنوعی پیشرفته‌ تر (بازیکنان می‌توانند از تعامل‌ های پیشرفته با NPCها بهره‌برند و تعاملات واقع‌ گرایانه‌ تری را تجربه کنند).

    احتمالاً می‌ توان انتظار داشت که فاصله گرافیکی بین بازی Red Dead Redemption 2 و GTA 6 نسبت به شکاف گرافیکی موجود بین GTA 5 و Red Dead Redemption 2 بیشتر باشد. به نظر می‌ رسد که راکستار گیمز در این نسخه از موتور RAGE قصد دارد چیزی را ارائه دهد که پیش از این در صنعت بازی‌ های ویدیویی مشاهده نشده باشد.

    GTA 6

    آب

    شرکت راکستار گیمز تصمیم به توسعه یک فناوری نوین در زمینه فیزیک آب گرفته است و قصد دارد از این فناوری در پروژه بعدی خود، که GTA 6 نام دارد، بهره ببرد. این پروژه توسط “گروه فناوری RAGE” انجام می‌ شود و اعضای این تیم در زیرمجموعه شعبه سن دیگو راکستار (Rockstar San Diego) فعالیت می‌ کنند.

    تیم فناوری RAGE از ۲۰ مهندس تشکیل شده است که تخصص عمیق در زمینه‌ های برنامه‌ نویسی، شبیه‌سازی فیزیک زمان واقعی، مدیریت حافظه، ریاضیات مثلثات، جبر خطی، ریاضیات ماتریس و موارد مشابه دارند. پس از ماه‌ ها تحقیق، آزمایش و بهینه‌ سازی، مهندسان استودیو کالیفرنیا موفق به ایجاد یک شبیه‌ سازی واقعیت زمانی از فیزیک آب در یک بازی ویدیویی جهان باز شده‌اند.

    اقیانوس نقش مهمی در دنیای GTA 6 خواهد داشت و احتمالاً فعالیت‌ های جدیدی مثل موج‌ سواری از این امکانات بهره‌ مند خواهند بود (البته این مسئله هنوز تایید رسمی نشده است).

     

    وسایل نقلیه

    با افزایش قابل توجه تعداد وسایل نقلیه چند ضلعی در مقایسه با GTA 5، بهبود‌ های قابل توجهی در فیزیک وسایل نقلیه دنیای بازی ایجاد شده است. این تغییرات باعث شده تا وسایل نقلیه دقیق‌ تر به شکل‌ های واقعی شبیه شوند و در نتیجه تصادفات واقع‌ گرایانه‌ تری را تجربه کنیم. از این پس، سفارشی‌ سازی وسایل نقلیه نه تنها بر روی ظاهر خودرو ها تأثیر می‌گذارد، بلکه تجربه رانندگی نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

    به هر حال، این دقیقاً هدفی است که راکستار و تیم سن دیگو با نسخه جدید موتور RAGE در پی آن هستند. به عنوان مثال، نصب یک اسپویلر بر روی وسیله نقلیه ممکن است در شرایط طوفانی به شما کمک کند. تعادل میان واقع‌ گرایی و جذابیت آرکید در نظر گرفته می‌شود تا تجربه رانندگی مشابه GTA 5 حفظ شود، بنابراین نگرانی در مورد این عنصر کلیدی نداشته باشید.

     

    نقد GTA 6

    نور

    GTA 6 اولین نسخه در مجموعه Grand Theft Auto خواهد بود که از نور شبیه‌ سازی شده فیزیکی بهره می‌برد. این امکان توسط تکنولوژی‌ های PBR (رندر مبتنی بر فیزیک) فراهم می‌ شود. PBR مجموعه‌ ای از تکنولوژی‌ ها است که ویژگی‌ های نوری فیزیکی مواد را از جمله انعکاس، زبری و غیره را ارتقاء می‌ دهد.

    این تکنولوژی‌ ها از سال 2018 و با تأثیر نسخه RAGE 8 (Red Dead Redemption 2) که بر پایه رندر PBR بود، در دسترس قرار گرفته‌ اند. این به معنای بهتر نمایان شدن بافت‌ ها در واکنش به نور است تا تجربه واقعی‌ تری در طول روز و شب برای بازیکنان ایجاد شود. طبق گزارشات ، نسخه 6 از این فرنچایز در شهر Vice City رقم خواهد خورد و از بازیکنان در محیط شهری که به خاطر فعالیت‌ های شبانه‌ اش مشهور است، انتظار می‌ رود تا تجربه‌ ای واقعی‌ تر را در طول شب داشته باشند.

     

    آب و هوا

    یک سیستم هواشناسی و فیزیک واقعی در بازی وجود دارد که بر محیط و تجربه بازی تأثیر می‌ گذارد. وزش باد اثرات واقعی روی محیطی که در آن قرار دارید ایجاد می‌کند. درختان و گیاهان به تأثیر باد خم می‌شوند و موج‌ ها در ساحل آرامی‌ تان ایجاد می‌شوند. باران و باد تجربه رانندگی شما را در سفر های پرسرعت و پر هیجان تغییر می‌ دهند. طلوع و غروب خورشید واقعی‌ تر از همیشه در بازی بازنمایی می‌ شوند و شب‌ ها تاریک و مهیب‌ تر هستند.

    بازی GTA V هم اکنون در گیم پس ایکس باکس موجود است.