برای ساخت دنباله Cyberpunk 2077، طراح مراحل بازی، پاول ساسکو (Pawel Sasko)، اعلام کرده است که نیاز به زمان زیادی برای کار با آنریل انجین 5 دارند.
بعد از انتشار بازی Phantom Liberty و بهروزرسانی اخیر Cyberpunk 2077، تیم توسعه به ساخت دنباله این بازی، که فعلاً به Project Orion معروف است، پرداخته است. این دنباله هنوز تاریخ عرضه مشخصی ندارد و در مرحله طراحی اولیه قرار دارد. سیدی پراجکت از موتور Unreal Engine 5 برای توسعه این بازی استفاده خواهد کرد.
در یک مصاحبه جدید، پاول ساسکو در مورد تغییر موتور بازیسازی برای دنباله Cyberpunk 2077 صحبت کرده است.
او تاکید کرده که تاکنون تیم توسعه به مدت زیادی روی Unreal Engine 5 کار کرده و باز هم زمان زیادی برای انجام کارهای باقیمانده و انتقال ابزارهای کاری به موتور جدید نیاز است. او از اهمیت اطمینان از انتقال بدون نقص ابزارها به موتور جدید و تضمین بهرهوری کارها در این محیط جدید یاد کرده است.
ساسکو به مزایای استفاده از Unreal Engine 5 اشاره کرده و افتخار آوردن از همکاری با اپیک گیمز (Epic Games) را بیان کرده است. او این همکاری را چالشبرانگیز معرفی کرده و امیدوار به یادگیری از مهندسان متخصص اپیک گیمز شده است.
سختیها و چالشهای این تغییر موتور بازیسازی را ساسکو به عنوان یک فرصت برای ایجاد اتفاقات جذاب و الهامبخش دانسته و ابراز کرده که با تمام این چالشها، او منتظر نتایج این تغییر است. او همچنین به اهمیت حوزه کاری گستردهتر و پتانسیل بزرگی که این تغییر فراهم میکند، اشاره کرده و بیان کرده که هنوز کارهای زیادی برای انجام باقیمانده است.
این مصاحبه نشان میدهد که انتقال به Unreal Engine 5 و همکاری با اپیک گیمز برای ساخت دنباله Cyberpunk 2077 چالشها و فرصتهایی را به همراه دارد و تا این لحظه، تیم توسعه به سختیها پیش روی خود اهمیت داده و از این فرآیند به عنوان یک فرصت برای پیشرفت و خلق تجربههای جدید یاد کرده است.