تیکتو، ناشر GTA 6 : بر طبق طولانی بودن گیم پلی بازی ها را باید قیمت گذاری کرد.
در چند سال گذشته، قیمت بازی های ویدئویی از ۶۰ دلار به ۷۰ دلار افزایش یافت، اما مدیرعامل ناشر بازی GTA 6 یعنی تیکتو، استراوس زلنیک، رویکرد جدیدی را برای تعیین ارزش بازیها مطرح کرده است.
زلنیک باور دارد که مدت زمان گیمپلی یک بازی معیار مناسبی برای تشخیص ارزش آن است، و هرچه یک بازی طولانیتر باشد، قیمت آن نیز باید بیشتر باشد. این دیدگاه توسط بسیاری از بازیکنان نیز حمایت میشود، به خصوص زمانی که یک بازی AAA کوتاه است، ارزش آن کمتر از یک بازی نقشآفرینی جهان باز بزرگ به نظر میرسد.
زلنیک قصد دارد از این ایده برای افزایش قیمت بازیهای تیکتو استفاده کند، به خصوص که عناوین این شرکت همیشه از نظر محتوا و حجم بزرگ و گسترده هستند. به عنوان مثال، بازی GTA 5 بیش از ده سال است که توسط بازیکنان پیگیری میشود و Red Dead Redemption 2 حدود ۱۰۰ ساعت گیمپلی دارد. از این رو، زلنیک معتقد است که بازی های تیکتو قیمت پایین تری دارند.
او در واقعیت میخواهد بازی های بزرگتر، قیمت بیشتری داشته باشند، نه اینکه بازیهای کوچکتر ارزانتر باشند.
البته، نه تمام بازیکنان با این ایده موافق هستند و طول یک بازی را به عنوان یک معیار دقیق برای سنجش ارزش آن نمیپذیرند. از طرف دیگر، برخی از بازیکنان به عناوینی که گیمپلی آنها بین ۵ تا ۱۵ ساعت است، علاقه دارند.
شرکت راکستار و تیکتو در حال حاضر در حال کار بر روی بازی GTA 6 هستند، که یکی از پرانتظارترین عناوین تاریخ است و در ماه آینده میلادی، ما شاهد انتشار نخستین تریلر آن خواهیم بود.