نقد بازی Call of Duty: Modern Warfare III
یک سال دیگر و بازی Call of Duty جدید، این بار با عنوان Modern Warfare III، به عشق بازی های اکشن و شوتر میپردازیم. در این مقاله، به بررسی بخش داستانی این بازی میپردازیم. پس تا انتها برای نقد بازی Call of Duty Modern Warfare III با ما در ایکس باکس استور همراه باشید.
پس از موفقیت بازی ریبوت سری Modern Warfare در سال ۲۰۱۹، انتظارات بالایی برای ادامهی این سری وارد شد. بازیکنان با امید به دیدن داستان جذاب و نوآوریهایی در بازی Modern Warfare III به این سری بازگشتهاند.
یکی از نکات جالب این بازی، ادامهی داستان حماسی Modern Warfare است. داستان از همان نقطهای که بازی پیشین پایان یافته برگرفته و به طور جذابی توسعه یافته است. کمپین داستانی بازی با حضور شخصیتهای قدرتمند و جلب کننده، همچون Captain Price، ارتقا یافته و انتظار ما را برای یک تجربه نفسگیر ادامه میدهد.
گرافیک بازی نیز از سطح بالایی برخوردار است و جزئیات زیبا و واقعی به تصویر کشیده شدهاند. با توجه به تکنولوژی پیشرفته، محیطها و شخصیتها با کیفیت بالا و افکتهای صوتی هماهنگ سازی شدهاند.
همچنین، حضور بخش چندنفره در این بازی، تجربهی آنلاین را برای بازیکنان تنوع بخشیده و افزوده به ادرارسرد کننده اکشن و هیجان بازی.
با این حال، به نظر میرسد که Modern Warfare III با تکرار برخی از الگوها و موضوعات بازیهای قبلی، قسمتی از جذابیت خود را از دست داده است. این موضوع ممکن است برخی از بازیکنان را نسبت به این بازی حساس کند.
به طور کلی، Call of Duty: Modern Warfare III با داستان پر هیجان و عناصر گرافیکی برجسته، توانسته است جای خود را در دنیای بازیهای اکشن حفظ کند و تا حد زیادی انتظارات بازیکنان را برآورده سازد.
داستان بازی Call of Duty: Modern Warfare III
داستان بازی Call of Duty: Modern Warfare III ادامهای است بر آنچه در پایان بخش داستانی نسخهی قبلی این سری، به نام Modern Warfare II، مشاهده کردیم. در این نسخه، گروه نظامی Konni با رهبری Vladimir Makarov، به عنوان شروران اصلی داستان ظاهر شده و مجدداً شاهد تصادف Task Force 141 با Makarov هستیم، اما این بار در کشور خیالی Urzikstan که میزبان وقایع نسخهی ریبوت سری نیز بود.
با وجود شباهت یا نزدیکی برخی اتفاقات و سرنوشت شخصیتها به نسخههای قبلی، Modern Warfare 3 بهطور کامل یک داستان جدید و اتفاقات فراگیر را به تصویر میکشد. این داستان در دل تمام نسخههای سری Call of Duty، تقابل کلیشهای بین آمریکاییها و گروههای دیگر را حفظ میکند. با این حال، این موضوع با وجود بهرهبرداری از الگوها، نتوانسته است لحظات جذاب و سینمایی خود را خلق کند و به عنوان یک نقطه ضعف در داستان و روایت بازی به نظر میآید.
شخصیت Makarov به عنوان شرور اصلی بازی، با وجود زمان محدود حضور و کوتاه بودن بخش داستانی، قابل قبول است و نقش یک شرور کلاسیک در دنیای Call of Duty را بازی میکند. از سوی دیگر، شخصیتهای Task Force مثل پرایس، گوست و سوپ، در طول این سه نسخه به اندازهای در جریان اتفاقات بودهاند که به بلوغ رسیدهاند، بهویژه شخصیت کاپیتان پرایس که در این سهگانه ریبوت شده از Modern Warfare، نقش مهمتر و پررنگتری داشته است.
به جای آن که بخشهای کم و کوتاه بازی را به عنوان نقاط ضعف در نظر گرفته و به عجله توجه کنیم، نقدها به سمت این مطلب معطوف میشوند که این کمبین بازی، فضا و بستر مناسبی برای توسعه اتفاقات فراهم نمیکند و حس میشود که سازندگان به عجله، تنها تمایل داشتهاند تا بخشی از کمپین را ارائه دهند و جزئیات کیفی آن به چشم نمیآید.
در ادامه نقد بازی Call of Duty Modern Warfare III : معضل بزرگ دیگر در بخش داستانی بازی Modern Warfare 3، مراحل آن هستند که از جذابیت و هیجانی بودن مراحل دیگر بازیهای Call of Duty فاصله گرفتهاند. در دو نسخه گذشته، مراحل اکشن و سینمایی بیشتر جای خود را به مراحل مخفیکاری داده بودند، اما در Modern Warfare 3، مراحل Open Combat نقش اساسی دارند. این مراحل از ساختار خطی معمول پیروی نمیکنند و در مکانها و مراحل باز و نیمه جهان باز روایت میشوند. این مراحل، معمولاً دارای یک یا چند هدف کلی هستند و در نقاط مختلف بازی، دشمنان و گشتهای مختلف را تجربه میکنیم.
انتظار میرود که این نوع طراحی مراحل جذاب باشد، اما در عمل، پیادهسازی ضعیفی دارند. این مراحل بیشتر از نقشههای چند نفره و Verdansk اقتباس شدهاند و از نظر طراحی کلی و ساختاری کمی جذابیت ندارند. علاوه بر این، امکان شخصیسازی Loadout برای تجربه جذابتر وجود ندارد و عملاً بازی تنها به مخاطب توهم آزادی عمل را میدهد.
یکی از اصلیترین نقدها به بخش داستانی این بازی این است که بهطور کاملاً واضح، سازندگان ارزش کیفیت و کمیت کمپین را نادیده گرفتهاند و تنها تمایل داشتهاند تا بخش داستانی را ارائه دهند، بدون آن که به تأثیر و ارزش آن برای بازیکنان اهمیت بدهند. این نسخه از Call of Duty، که سابقهای از داستانهای حماسی و نبردهای هیجانانگیز داشت، اکنون به عنوان یک بازی با داستان کلیشهای و مأموریتهای تکراری و ضعیف شناخته میشود که هیچ گونه ارتقاء از نگرش سختگیرانهترین طرفداران را به همراه ندارد. به نظر شخصی، اگر قرار است اکتیویژن و استودیوهای زیرمجموعهاش چنین داستانهایی بسازند، بهتر است بخش داستانی به همین شکل وجود نداشته باشد و تمرکز تنها بر روی بخشهای آنلاین و چند نفره قرار گیرد.
بخش چند نفره
بخش چند نفره بازی Call of Duty: Modern Warfare III، همچنان توانسته است جذابیت و سرگرمی خود را حفظ کند. در این بخش، ۱۶ نقشه اصلی قرار دارد که بیشتر آنها از مراحل بازسازی شده از نسخههای قبلی این سری هستند، و همچنین چند نقشه جدید نیز اضافه شده است. نقشههای کلاسیک و محبوب مانند Rust به شکل مدرن بازگشتهاند و برای علاقهمندان به سری قدیمی، این تغییرات جذاب و لذتبخش هستند.
مودهای مختلف و معمولی از جمله Kill Confirmed و Search and Destroy، به طور طبیعی در این نسخه نیز حضور دارند. علاوه بر اینها، یک مود جدید به نام Cutthroat با تیمهای ۳ نفره که در برابر یکدیگر قرار میگیرند، افزوده شده است. تیمی که به سرعت به امتیاز مورد نظر برسد، برنده راند میشود. بخش چند نفره بازی Call of Duty: Modern Warfare III همچان تجربهای سرگرمکننده و لذتبخش ارائه میدهد.
هرچند که برخی مشکلات مانند Respawn Killها (ظاهر شدن و بلافاصله کشته شدن) هنوز در برخی از نقشهها وجود دارد، به ویژه در مپها با ساختار قدیمی که با این حال مودهای جدیدی را پذیرفتهاند، اما این مسئله به نظر آزاردهنده بزرگی نمیآید. حرکات بازیکنان سریعتر و روانتر شدهاند، و زمان لازم برای کشتن دشمنان یا همان TTK افزایش یافته است که باعث مبارزاتی نفسگیر و بهتر شده و کلیت تجربهی بازی را جذابتر ساخته است. نسبت به سال گذشته، تغییرات و بهبودهای چشمگیری در این زمینه اعمال شده که به رضایت بسیاری از بازیکنان منتقل شده است.
بخش Gunsmith نیز هنوز جذابیت و سرگرمی خود را حفظ کرده و در این نسخه، تغییرات کوچکی وجود دارد که باعث جذابیت بیشتر میشود. برای مثال، حذف کامل Attachment Tuning باعث شده تا سفارشیسازی سلاحها به صورت دقیقتر و آسانتر انجام شود، که شخصاً از این تغییر استقبال میکنم. همچنین، سلاحهای MWII نیز در MWIII قابل استفاده هستند که به تنوع و گسترش انواع سلاحها کمک کرده است.
بخش زامبی نیز از ساختار خطی و Round محور گذشته و بهجای آن یک حالت جهان آزاد را ارائه داده است. این بخش مخاطبان را در دنیای بزرگی به نام Urzikstan میآورد، که المانهای مختلفی از وارزون و DMZ در آن دیده میشوند. از امکان لوت کردن جعبههای مختلف گرفته تا رانندگی وسایل نقلیه، گردش در نقشه بازی و مواجهه با زامبیها و دشمنان مختلف، این بخش تجربهای جذاب را فراهم میکند. اگر از مود DMZ لذت بردهاید، احتمالاً از این بخش نیز لذت خواهید برد. با این حال، ممکن است برخی عناصر مانند زامبیهای اسفنجی، بهویژه در مناطق مرکزی نقشه، کمی آزاردهنده باشند و کمبود تنوع در دشمنان بازی نیز ممکن است یک مشکل باشد. به عبارت دیگر، اگر به ساختار Round محور عادت دارید، ممکن است به راحتی از این بخش لذت نبرید. به طور کلی، نظرات بازیکنان در مورد این بخش دوگانه بوده و برخی از آن لذت بردهاند در حالی که برخی دیگر از نتیجه راضی نیستند. از دید من، بخش زامبی بازی از یک طراحی عالی برخوردار نیست، اما به عنوان یک تجربه تیمی و همکاری، حداقل سرگرمکننده است. اگر عناصری چون تغییرات در ساختار نقشه، تنوع در دشمنان، خلاقیت در Encounterها و جزئیات بیشتری در این بخش وجود داشت، احتمالاً تجربهی بازی بسیار جذابتری را ارائه میداد.
امید.اریم که نقد بازی Call of Duty Modern Warfare III که در سایت ایکس باکس استور منتشر شده است برای شما عزیزان جذاب و مفید بوده باشد .